Mi az a fülbemászó szlogen?
A fülbemászó szlogen a közönség fejében és emlékeiben marad. A legemlékezetesebb szlogenek és taglineok a közönség elméjében a márkához kapcsolódnak. Néha azonban a fülbemászónak lenni nem egyenlő azzal, hogy emlékezetes is marad. Amint azt a „megragadó” szó jelentése is jelzi, egy fülbemászó szlogen is megragadhatja a közönség figyelmét, amikor találkozik vele. Az, hogy évekig emlékeznek-e rá, az teljesen más kérdés.
Tagline vs szlogen: mi a különbség?
Sokan felváltva használják a taglineokat és a szlogeneket, de ezek nem ugyanazok. A tagline a küldetésnyilatkozat vagy a márkapozíció egy mondatos változata. A szlogenek elmondják a célközönségnek, hogy mit teszel értük, és miért különbözik a versenytársaktól. Például az M&M „Csak szádban olvad, nem a kezedben” elnevezése különbözteti meg ezt a terméket a versenytárs márkáktól.
Másrészt a szlogenek olyan hívószavak, amelyek jellemzően konkrét marketingkampányokhoz, közösségi média bejegyzésekhez vagy TV-reklámokhoz kapcsolódnak. Általában homályosan kapcsolódnak a márka küldetéséhez, de nem elég pontosak ahhoz, hogy közvetlen linket hozzanak létre. Gondolj például a KFC „So Good”-ra.
Mitől jó egy szlogen?
A nagyszerű szlogen az alábbi három jellemzővel rendelkezik:
1. Érthető
Az egyértelműség gyakran elveszik, amikor az emberek túl keményen próbálnak okosak lenni. Vállalkozásod vagy terméked szlogenjének megfogalmazásakor törekedj a lehető legnagyobb egyértelműségre. Ideális esetben a célközönségnek tudnia kell, hogy mit kínálsz, miután elolvasta a szlogent. A homályos szavak és kifejezések megnehezíthetik, hogy a közönséged megtaláljon téged. Például egy fogászati szlogen nem is létezhet a „mosoly” szó nélkül, ilyen a „Mert mi mosolyt csalunk az arcodra” szlogen is.
2. Emlékezetes
Ez egy fontos rész, hisz a szlogenednek hatnia kell a közönségedre. A közönségednek nem kell szóról szóra emlékeznie rá, de emlékeznie kell arra, hogy a márkád mit csinál. Az egyik módja annak, hogy a márkádat ne felejtsék el, ha a szlogenben megmutatod, hogyan segít a szolgáltatásod az ügyfeled problémáján. Emlékezzünk a Snickers emlékezetes „Ki vagy, ha éhes vagy?” mondatára.
3. Tűnj ki a tömegből
A fülbemászó szlogen végső összetevője az te egyedi értékesítési pontod. Miért érdemes téged választani a közönségednek a többi, ugyanazokat a szolgáltatásokat kínáló márkákkal szemben? Hogyan kezeled egyedileg a kihívásaikat? Egyedülálló értékesítési pontoddal és kreatív szövegírásoddal a szlogened biztosan kiemelkedik.
Fontos tipp: A szlogennek ki kell egészítenie a cég nevét is. Az egyik egyszerű módja a kontrasztos hosszúságok használata. Tehát, ha rövidebb cégneved van, válassz hosszabb szlogent! Összességében próbálj szép ritmust teremteni a kettő között.