Hogyan írjak szlogent? - a cikkben megmutatjuk 3 egyszerű lépésben, hogy mitől lesz egy szlogen emlékezetesen és fülbemászó!

Főoldal > Mitől jó egy szlogen? – 3 elengedhetetlen tipp, hogy kitűnj a tömegből

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

Mitől jó egy szlogen? – 3 elengedhetetlen tipp, hogy kitűnj a tömegből


2023/04/03
NA

A szlogenek gyorsan a márka identitásának fontos részévé válhatnak. Sok B2B márka esetében gyakran a szlogeneket látják először a felhasználók, amikor a cég kezdőlapjára kerülnek. Így tehát vállalkozóként tehát kritikus fontosságú, hogy megértsd, hogyan kell valóban működő szlogenet írni. Ebben a cikkben megvizsgáljuk, hogy mitől tud egy szlogen jó lenni és mi a különbség a szlogenek és a taglineok között (nem, ezek nem ugyanazok), és megmutatjuk, hogyan írhatsz felejthetetlen szlogent a mesterséges intelligencia segítségével a marketingben.

Mitől jó egy szlogen?

Mi az a fülbemászó szlogen?

A fülbemászó szlogen a közönség fejében és emlékeiben marad. A legemlékezetesebb szlogenek és taglineok a közönség elméjében a márkához kapcsolódnak. Néha azonban a fülbemászónak lenni nem egyenlő azzal, hogy emlékezetes is marad. Amint azt a „megragadó” szó jelentése is jelzi, egy fülbemászó szlogen is megragadhatja a közönség figyelmét, amikor találkozik vele. Az, hogy évekig emlékeznek-e rá, az teljesen más kérdés.

 

Tagline vs szlogen: mi a különbség?

Sokan felváltva használják a taglineokat és a szlogeneket, de ezek nem ugyanazok. A tagline a küldetésnyilatkozat vagy a márkapozíció egy mondatos változata. A szlogenek elmondják a célközönségnek, hogy mit teszel értük, és miért különbözik a versenytársaktól. Például az M&M „Csak szádban olvad, nem a kezedben” elnevezése különbözteti meg ezt a terméket a versenytárs márkáktól.
Másrészt a szlogenek olyan hívószavak, amelyek jellemzően konkrét marketingkampányokhoz, közösségi média bejegyzésekhez vagy TV-reklámokhoz kapcsolódnak. Általában homályosan kapcsolódnak a márka küldetéséhez, de nem elég pontosak ahhoz, hogy közvetlen linket hozzanak létre. Gondolj például a KFC „So Good”-ra. 



Mitől jó egy szlogen?

A nagyszerű szlogen az alábbi három jellemzővel rendelkezik:

1. Érthető

Az egyértelműség gyakran elveszik, amikor az emberek túl keményen próbálnak okosak lenni. Vállalkozásod vagy terméked szlogenjének megfogalmazásakor törekedj a lehető legnagyobb egyértelműségre. Ideális esetben a célközönségnek tudnia kell, hogy mit kínálsz, miután elolvasta a szlogent. A homályos szavak és kifejezések megnehezíthetik, hogy a közönséged megtaláljon téged. Például egy fogászati szlogen nem is létezhet a „mosoly” szó nélkül, ilyen a „Mert mi mosolyt csalunk az arcodra” szlogen is. 

 

2. Emlékezetes

Ez egy fontos rész, hisz a szlogenednek hatnia kell a közönségedre. A közönségednek nem kell szóról szóra emlékeznie rá, de emlékeznie kell arra, hogy a márkád mit csinál. Az egyik módja annak, hogy a márkádat ne felejtsék el, ha a szlogenben megmutatod, hogyan segít a szolgáltatásod az ügyfeled problémáján. Emlékezzünk a Snickers emlékezetes „Ki vagy, ha éhes vagy?” mondatára. 

 

3. Tűnj ki a tömegből

A fülbemászó szlogen végső összetevője az te egyedi értékesítési pontod. Miért érdemes téged választani a közönségednek a többi, ugyanazokat a szolgáltatásokat kínáló márkákkal szemben? Hogyan kezeled egyedileg a kihívásaikat? Egyedülálló értékesítési pontoddal és kreatív szövegírásoddal a szlogened biztosan kiemelkedik.

Fontos tipp: A szlogennek ki kell egészítenie a cég nevét is. Az egyik egyszerű módja a kontrasztos hosszúságok használata. Tehát, ha rövidebb cégneved van, válassz hosszabb szlogent! Összességében próbálj szép ritmust teremteni a kettő között.




Online marketing



Legfrissebb cikkek


Természetes módszerekkel a fogfájás csillapításáért
A fogfájdalom az egyik legzavaróbb és legkellemetlenebb érzés, amivel szembesülhetünk. Akár enyhe, állandó diszkomfortról van szó, akár heves és éles fájdalomról, fontos megérteni, hogy mi okozhatja a fogfájdalmat, és hogyan lehet csillapítani azt természetes módon. Ebben a cikkben megvizsgáljuk a fogfájdalom leggyakoribb okait, valamint megosztunk hatékony és természetes tippeket arra, hogyan enyhíthetjük a fájdalmat otthon, amíg elérünk a fogorvoshoz.  
5 kreatív születésnapi dekorációs ötlet az utazás szerelmeseinknek
Az utazás szerelmeseinek születésnapjának megünneplése különleges lehet, ha az utazás témáját felhasználjuk a bulihoz. Az utazás inspirálta dekorációk kreatív és egyedi hangulatot teremthetnek, amelyek emlékezetessé teszik a nagy napot. Íme öt különleges dekorációs ötlet, hogy a születésnapját igazi világ körüli kalanddá varázsolhassuk!
Altera blog

Alapvető tanácsok, természetes megoldások és rafinált ötletek egyetlen weboldalon, amik segítenek túllendülni a nehéz helyzeteken, megoldani a mindennapi problémákat, és kicsit megszínesítik a szürke hétköznapokat. Gasztronómia, utazás, háztartás, természetes gyógymódok? Tájékozódj az Altera blogon mindezt a természet erejével!

Alapvető tanácsok

Olyan alapvető tanácsokat szeretnél hallani, amit akár anyukád is mondana, ha lehetőséged lenne gyorsan kikérni a véleményét? Olvasd el tanácsainkat, amik olyanok mintha a legjobb barátnőid, a gondoskodó nagymamád vagy éppen a testvéred jó tanácsait blogunk sorai közé rejtették volna. Itt olyan alapvető jó tanácsokat olvashatsz, amik sok helyzetben hasznodra lesznek majd az élet minden területén!

Természetes megoldások

A legjobb dolgokat a természet alkotta. Ehhez kétség sem fér. Éppen Ezért Az AlTEra blog is természetes megoldásokkal szeretné megoldani a problémáidat. Olyan hasznos eszközöket mutatunk be nektek, amik mindenfelé mesterséges, művi eszköz nélkül is képes csodát művelni, csak figyelj! Természetes megoldások a természet erejével!

Rafinált ötletek

Néha az élet nagy dolgaihoz szükség van egy kis éles látásra, egy kis leleményességre, néhány rafinált ötletre. Ha úgy érzed, az élet nehéz feladat elé állított, újat húzott veled, akkor kapd elő az AlteRA blog rafinált ötleteit és mutass te is valami újat neki!