1. Használj lenyűgöző látványelemeket
Hallottad már azt a kifejezést biztosan, hogy "az előadásmód a minden." Agyunk erősen rá van kötve a látványra, ami azt jelenti, hogy az esztétikai mutatók befolyásolják azonnali és hosszan tartó szállodai érzéseinket. Például, amikor belépsz a Ritz szállodába, csigalépcső, zongora, elegáns bútorok és elegánsan öltözött személyzet fogad.
2. Alkoss emlékezetes illatokat
A szaglás az egyik legerősebb érzékszervünk, amely azonnal emlékeket ébreszt és érzéseket kelt. Ez egyben az egyik első érzékszerv, amely befolyásolja a maradék négyet. Emiatt sok luxusszálloda egy parfümőrrel dolgozik együtt, hogy olyan jellegzetes illatot alkossanak, amely a nagyszerűség érzését kelti, miközben finom márka ismertséget is teremt.
3. Fektess be a hangokba
A háttérzene alapozza meg a színteret, legyen szó nyugalomról egy nyüzsgő előcsarnokban, romantikáról egy gyertyafényes étteremben vagy élvezetről a privát hálószobában. Gondolj a zenére, mint arra, ami finoman fokozza a másik négy érzékszerv által létrehozott érzékelést. Ez azt jelenti, hogy nem szeretnéd, hogy zenéd elvonja a vendégek figyelmét az élményeikről, csak egy kis aláfestés gyanánt szólna.
4. Ne feledkezz meg az érintésről
Az érintés az egyik leginkább elfeledett érzékszerv, de óriási szerepet játszik a luxusszállodai élmény megteremtésében. Az embereknek két érintési rendszere van: az egyik, amely tényeket közöl, a másik pedig, amely érzelmeket kelt. Ideális esetben mindkettőt szeretnéd megcélozni – el kell mondani a vendégeknek ezekkel, hogy ez egy luxusszálloda: selyem, kasmír, pipere eszközök, puha törölközők és köntösök.
5. Izgasd és elégítsd ki étvágyukat
Amikor az emberek igazán luxust akarnak élvezni, általában ételt és italt keresnek. Miután audiovizuális alkotásaid, luxus illatok, puha bútorok és a kiváló minőségű háttérzene beállították a luxusszállodai élmény színhelyét, ideje megcélozni az ízlelőbimbókat.
Ennek módjai a következők:
• Érkezéskor egy ingyenes pohár pezsgő vagy szendvics biztosítása
• Luxus csokoládék elhelyezése a párnahuzaton és ingyenes frissítők a minibárban
• Lehetővé tenni a vendégek számára, hogy gyorsan és egyszerűen rendeljenek szobaszervizt az interaktív képernyők segítségével