3 tipp, hogy formában legyél télen is!

Főoldal > 3 tipp, hogy formában legyél télen is!

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

3 tipp, hogy formában legyél télen is!


2021/01/28
Puskás Rékka

Télen gyakran begubózunk otthonra, és nem is szeretjük kidugni az orrunkat, amíg meg nem érkezik a jó idő. Azonban ez nem igazán jó a szervezet számára, és tavasszal könnyen azt tapasztalhatod, hogy erőtlen, gyenge vagy, ráadásul a kevés mozgás és téli nassolás következtében még plusz kilók is felszaladnak. Íme három tipp, hogyan maradj formában a hideg hónapok során is!

Hogyan maradj formában télen is?

Táplálkozz körültekintően!

 

Az első lépés, hogy odafigyelsz arra, mit eszel. A tested egy szentély, nem töltheted meg kizárólag szeméttel. A változatos étrend az helyes étkezés alapja, kulcsa, így igyekezz minél színesebben enni! Legyenek a tányérodon zöldségek, gyümölcsök, rostban gazdag ételek, de nem szabad elhanyagolni a húsfogyasztást sem, hiszen a szervezetednek a fehérjére ugyanúgy szüksége van. 



 

Próbálj minden nap más menüket összeállítani, lehetőleg te magad főzz, kevés sóval és fűszerrel. A reggeli legyen bőséges, vacsorára azonban csak könnyű, lehetőleg hideg dolgokat fogyassz, hogy éjszaka a tested energiáit ne az emésztés foglalja le, hanem valóban minőségi pihenésben legyen részed. Ez nem jelenti azt, hogy nem ehetsz több csokit, nassolnivalót, csupán próbálj odafigyelni arra, hogy ne ezek töltsék ki a bevitt ételek nagyobb részét!

 

Sportolj!

 

A helyes táplálkozás mellett a másik kardinális dolog, amire oda kell figyelned, a megfelelő testmozgás. Az a legszerencsésebb, ha olyan sportot választasz, amelyet télen is tudsz a szabadban végezni, akár időszakosan is. Ilyen lehet például a futás, de az is nagyszerű testmozgás, ha rendszeresen eljársz korcsolyázni.

 

Persze nem kötelező kimenni a fagyba, beltéren is végezheted a rutinsportot. Különböző tornák, edzésmódok állnak a rendelkezésedre, melyek maradéktalanul gondoskodnak arról, hogy a tested a legjobb formában maradjon.

 

Figyelj a testedre!

 

Az is nagyon fontos, hogy figyelj oda a tested jelzéseire. Ha már nem bírsz többet enni, ne erőszakold le a maradékot. Ha fájnak egyes gyakorlatok, akkor ne feszegesd az adott végtagot. Ha kinti sportot választasz, könnyen lehet, hogy a hideg a bőrödre is hatással van, kiszárítja a kezeden és az arcodon. Ilyenkor keress egy természetes bőrápoló krémet, és naponta többször, alaposan kend be vele az érintett területet!




Jövő Múlt



Legfrissebb cikkek


Fontos tudnivalók a lyukas fogakkal kapcsolatban
A lyukas fog egy nagyon gyakori probléma, ennek ellenére alig tudunk róla valamit. Hogyan alakulnak ki a lyukas fogak, minek hatására, hogyan lehet őket hatékonyan kezelni, és ami a legfontosabb: mit lehet ellenük tenni? Az alábbi cikkben összeszedtünk néhány fontos tudnivalót a lyukas fogakkal kapcsolatban.
Kirándulást tervezel? Erre érdemes elindulnod!
Az ősz megérkeztével az időjárás is kezd már hűvösebbé válni, mégis szerencsére még akadnak napsütötte délutánok, melyeken érdemes egy-egy rövidebb vagy éppen hosszabb kirándulást tervezned – lássuk, merre érdemes ellátogatnod a Budai Várnegyedben!