Tizenöt tipp a sikeres fogyókúrához

Főoldal > Tizenöt tipp a sikeres fogyókúrához

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

Tizenöt tipp a sikeres fogyókúrához


2021/07/20
Rékka

Annak ellenére, hogy a kevesebb evés, illetve a több mozgás a fogyókúrázás két alaptétele, korántsem olyan egyszerű a feladat. A fogyni vágyóknak ugyanis szükségük van az étkezési tippek arzenáljára, amelyek átsegítik őket az elkerülhetetlen nehézségeken. Összegyűjtöttük a legjobbakat.

Hasznos tanácsok fogyókúrázóknak

1. Kellő mennyiségű folyadék

Igyunk kellő mennyiségű vizet egész nap; továbbá fogyaszthatunk kalóriamentes italokat, a tea számos fajtájából válogathatunk.

2. Zsírmentes termékek ellenőrzése

Alaposabban nézzük meg a „zsírmentes” termékeket. Noha ezek valóban nem tartalmaznak zsírt, ám tele lehetnek cukorral, amely zsír formájában rakódik le a testünkön.



3. Vacsora utáni rágcsálás

Gondoljuk meg, mit eszünk lefekvés előtt! A legjobb, ha vacsora után már nem rágcsálunk semmit, de ha mégis muszáj, kis adag alacsony zsír- és kalóriatartalmú ételeket válasszunk, mint például a jégkrém.

4. Szomjúság vagy éhség?

Gondolkodjunk evés előtt. Talán nem is vagyunk igazán éhesek. Elképzelhető az is, hogy ha nem ittunk a nap folyamán elegendő vizet, a szomjúságot összetévesztjük az éhséggel.

5. Mérlegfüggőség

Ne váljunk a mérlegelés rabjává, a mérleg ugyanis nem mindig mér pontosan. Mindemellett, az is előfordulhat, hogy nem is veszítünk a tömegünkből, hanem a zsír izomra cserélődik, így pedig csak a centik fogynak.

6. A stessz és az evés

Ne evéssel harcoljunk a stressz ellen! Egy cukorka elmajszolása helyett inkább lapozzunk bele egy jó könyvbe, hallgassuk meg a kedvenc zenénket, vagy hívjuk fel egy barátunkat.

7. Mozogjunk

Sétáljunk naponta annyit, amennyi csak lehetséges! Helyezzünk egy plusz akadályt a célunk és magunk közé; például használjuk a lépcsőt lift helyett, telefonálás közben is sétálhatunk a folyosón.
A nyári időszakban érdemes egy próbát tenni a SUP deszka használatával is, ugyanis ez a sport egyszerre szórakoztató, segít kikapcsolódni, nem feltétlenül igényel nagy erőbefektetést sem sok tanulást, ugyanakkor roppant biztonságos és kíméletes, miközben a test egészét átmozgatja!

8. Figyeljünk a táplákozásra

Együnk olyan ételeket, amelyek glikémiás indexe (GI) alacsony. A sokmagos kenyér, zabpehely, szárított gyümölcs, kukorica, édes burgonya cukortartalma lassan bontódik le a szervezetben, ami alacsonyabb inzulinszinttel jár, és a zsír is gyorsabban ég el.

9. Zöldség és gyümölcs

Tartalmazzon több gyümölcsöt és zöldséget az étrendünk. Az elfogyasztott plusz zöldséggel és gyümölccsel nem tudjuk túlenni magunkat, és a bevitt zsírmennyiség szempontjából is kedvező. Mindemellett egészséges fitokemikáliákat tartalmaznak, illetve betegség-megelőző hatásuk van.

10. Kevés alkohol

Igyunk kevesebb alkoholt. A szeszesitalok túlcsordulnak a kalóriától, tápanyagnak meg nagyon is híján vannak. Egy sima gin, tonikkal már 140 kalóriát tartalmaz.

11. Sok rost

Növeljük a bevitt rost mennyiségét. A rostban gazdag étrend nem csak azért jó, mert csökkenti az étvágyat, hanem megelőző hatással bír a rák kialakulásában, különösen a vastagbélrák esetében.

12. Sok fehérje

Ne fukarkodjunk a fehérjével. A protein laktat, segít az izomzat védelmében, és zsírégetésre buzdítja a testet.

13. A fűszer és a diéta

Fűszerezzünk! Nemcsak az ételnek ad jó ízt, hanem segít az éhségérzet megszűntetésében is.

14. A tányér mérete

Együnk kisebb tányérokból. A kistányér becsapja a szemünket – így az agyunkat is –, következésképpen az adag nagyobbnak látszik, az étvágyunk ezért kevesebb étellel is csillapítható.

15. Kedvenc ételeink

Ne száműzzük kedvenc ételeinket. Ha mellőzzük kedvelt fogásainkat, csalódottnak érezhetjük magunkat. Csupán a mennyiséget mérsékeljük. Egy doboz süti helyett, amit általában együltő helyünkben el szoktunk fogyasztani, együnk csupán egyet.




Elemzések Felmérések Pénz



Legfrissebb cikkek


3 hasznos tanács a szaunázáshoz, amit még lehet, hogy nem hallottál
Manapság egyre nagyobb népszerűségnek örvend a szaunázás, ami nem meglepő, hiszen amellett, hogy ez egy nagyon kellemes kikapcsolódás, remek lehetőség egy kis együtt töltött minőségi időre, megannyi pozitív hatása is van a szervezetre.  Azonban van néhány fontos szabály, amit érdemes megfogadni, hogy tényleg maximálisan élvezetes és hasznos is legyen a szaunázás.
Használj Te is step padot – mutatjuk, miért
Mindenki az egészséges életmódra törekszik, melyben nem csak egy kiegyensúlyozott étrendnek, illetve a megfelelő mennyiségű és minőségű alvásnak kell megjelennie, de a rendszeres testmozgásnak is. Amennyiben ugyanakkor nem szeretnénk sportemberek lenni, csupán csak formában tartanánk magunkat, érdemes az aerobic felé fordulni, amihez pedig mindig jól jön egy step pad.
Érdemes magánfogorvosi kezelésre menni? Most kiderül!
Sokan bajban vannak, amikor fogászati kezelésre kerül a sor – érdemes magán úton szakembert keresni vagy elég lenne, ha csupán a körzeti orvosunkat meglátogatjuk? Alábbi cikkünkben nézzük meg, melyiket érdemes inkább választani.