1. Költséghatékony
A vállalkozás működtetése drága dolog. Érthető, ha egy vállalkozó vagy cégvezető habozik nagy összeget befektetni anélkül, hogy szilárd biztosítéka lenne a marketingtaktikába. A hirdetések újracélzása, a kampányok nyomon követése/értékelése és módosítása, a pay-per-click hirdetés bevezetése és a közösségi média befolyásolóinak hasznosítása révén a digitális marketing a márka ismertségét alacsony költségvetéssel kecsegteti.
2. Nagy elérhetőség
A hagyományos beállításokkal ellentétben a digitális marketing stratégiák nem ismernek határokat és korlátokat. Ezek az új kor megközelítései digitális médiával elérhetik a földrajzi határokon túlmutató ügyfeleket. Az online marketing segít a márkáknak abban, hogy a megfelelő közönséget a megfelelő időben célozzák meg, függetlenül attól, hogy a világ melyik részén és mikor görgetik a termékeket vagy szolgáltatásokat.
3. Ügyfélbázis
Máté Balázs online marketing tanácsadó szerint a digitális marketing megfelelő eszköz az ügyfelek vonzására és megtartására. Több lépésből áll, mint például egy blog indítása, webináriumok vezetése, a közösségi média erejének kihasználása, a keresőoptimalizálás maximalizálása, társult programok létrehozása és az ügyfelek chatbotokkal/csevegésekkel való bevonása. Ezek a lépések segítenek a marketingeseknek azonosítani az ügyfelek igényeit, hogy a vállalatok ennek megfelelően módosíthassák termékeiket és szolgáltatásaikat.
4. Mérhető eredmények
A hagyományos üzleti stratégiákkal ellentétben az elsődleges bevételi forrásként digitális jelenléttel rendelkező márkák valós időben mérhetik az elérési arányokat. Az olyan eszközök, mint a SEO, a közösségi média és az e-mail marketing gyors és hatékony kommunikációs csatornákat hoznak létre az ügyfelekkel, ezáltal növelve az elérés valószínűségét.
5. Fokozott elkötelezettség
A kutatások kimutatták, hogy 2020-ban India okostelefon-penetrációja elérte az 54%-kot, ami a becslések szerint 2040-re 96%-ra fog növekedni. Mondani sem kell, hogy a mobiltelefonok manapság alapvető szükségletek, akár szakmai, akár személyes használatra. Napjainkban a márkák az okostelefonnal rendelkező vásárlókat célozzák meg, és felmérik online viselkedésüket, hogy megfelelő segítséget nyújthassanak. Ez a könnyű kommunikáció elősegíti az ügyfelekkel való fokozottabb szintű kapcsolattartást, ami a korábbi napokban hiányzott.